HTML به زبان ساده (قسمت۱: مفاهیم اولیه) :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

به نام خدا

سلام دوستان عزیز، از اونجا که بعضی از کاربران عزیز این وب مبتدی هستند و بعضا علاقه مند به یادگیری طراحی وب هستند و حتی کسانی که قصد دارند در مسائل وب هکینگ تسلط پیدا کنند ، باید زبان های تحت وب را یاد بگیرند. که ابتدایی و ساده ترین زبانی تحت وب که پیشنهاد می شود، زبان Html است.


Html مخفف Hypertext Markup Language است که به معنای زبان نشانه گذاری بیش از حد متن است. همونطور که می دونید، یک وبسایت دارای سه بخش کلاینت و سرور و دیتابیس می باشد. که بخش سرور که به آن گوشته نیز میگویند شامل عملیاتی است که یک وب انجام می دهد و کد های اصلی در این بخش نوشته می شود  و حتی کد های آن نیز برای کاربران قابل مشاهده نیست. و امنیت وب را نیز تشکیل می دهد که معمولا مبتنی بر زبان هایی مانند PHP و ASP.net و... نوشته می شود. و بخش دیتابیس که به آن هسته سایت نیز می گویند، در واقع مغز سایت و مهمترین بخش سایت می باشد که بخش حساسی بوده و تمامی اطلاعات وب و کاربران در آن ذخیره می شود که اصطلاحا به آن پایگاه داده اطلاعات میگویند. که مبتنی بر زبان MySQL و... می باشد. و این بخش است که به امنیت وب و وب هکینگ معنا می بخشد و باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. ولی بخش کلاینت که به پوسته وب معروف است، که دیزاین و شکل ظاهری وب می باشد شامل متون و عکس و فیلم و صدا و فایل ها و رنگ و... هایی است که کاربر آنرا میبیند و کد های آن نیز قابل مشاهده است.

این بخش معمولا مبتنی بر زبان هایی مانند Html و CSS و... نوشته می شوند. که ما قصد داریم از زبان HTML شروع کنیم. قراره از پایه شروع کنیم و همینطور باهم پیش بریم تا سطح حرفه ای و همچنین بعد از html با زبان CSS و JavaScript و... هم درگیر میشیم. تا بتونیم یک طراح وب حرفه ای بشیم و مهارت خودمونو توو طراحی وبسایت بالا ببریم.

این پست فقط جهت عنوان کردن مفاهیم اولیه بود، که انشاالله در پست بعدی، کد نویسی رو شروع می کنیم...


موفق باشید...

نظر (۰)

بدون نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی