ایجاد ستون ردیف دیتاگرید ویو در سی شارپ :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

سلامی نو به کاربران نو و سلامی هم به کاربران کهنه (همون قدیمی D: ) توو پروژه قبلیمون که ساخت دفترچه تلفن بود کار با دیتابیس و اینا رو یاد گرفتیم. فقط یه نکته دیدم حائز اهمیته که توو پروژه های بزرگ به کار میاد، درج ستون ردیف برای دیتاگرید ویوهه. که ما با استفاده از درج این ستون، رکورد هامونو شماره گذاری و ترتیب بندی کنیم. برای درج ستون رو ما نمیتونیم توو دیتابیس یه کلومز اختصاص بدیم بهش، چون اگه یکی از رکورد های ما حذف بشه یا یکی ادد بشه، داستان های نهانی پیش میاد که حوصله دردسر رو نداریم :( 

از اون طرف هم ویروس دوباره خودش به من گفت، در گوش من گفت، توو اتاق سرور گفت که استفاده از آیدی ها به عنوان ردیف اصلا کار مناسب و استانداردی نیست. آیدی فقط برای انجام اعمال روی رکورد ها و منحصر به فرد بودن رکورد هاست، ولاغیر...

پس بهتره با این حساب، کلومز آیدی ها رو از نمایش دیتاگرید ویو و دید کاربر مخفی کنین. 

در ادامه بهتون میگم چطور به دیتاگرید ویو، ستون ردیف اضافه کنین‌

اول باید توو تنظیمات دیتاگرید ویو روی Columns کلیک کنین و گزینه Add رو بزنین و یه کلومز با هیدرتکستHeaderText (عنوان) => ردیف  ایجاد کنین




خب حالا توو رویداد CellFormatting دیتاگرید ویو کد زیر رو اضافه کنین:

dataGridView1.Rows[e.RowIndex].Cells[0].Value = e.RowIndex + 1;
خب حالا درست شد، حالا اگه پروژه رو استارت کنین میبینین که یه ستون جدید به کلومز ها دیتاگرید ویو اضافه شد و برای رکورد های ما ردیف ثبت کرد، و اینکه این ستون توو دیتابیس ثبت نمیشه، فقط جنبه نمایشی داره، ضمناً اگه با مشکل برخوردین به خاطر اینه که شماره ستون ها جا به جا شده، چون ستون ردیف اضافه شده واسه همین کلومز های دیگه یه شماره جلوتر میفتن. اگه فهمیدین که فهمیدین نفهمیدین هم بیشتر زور بزنین بفهمین (زیادم زور نزنیناااا خطرناکه!  D:)
آفرین. خدافس همه گی ;)

چو ایران نباشد تن من مباد

نظر (۹)

آورین آورین ( ببین من چقد اسکیم )

Virus32 32 Attacker ‌ :
موشالا همه جا اولین کامنت رو میدی
مرسی m.m.a جون ;)

آدم باید همیشه آن باشع

Virus32 32 Attacker ‌ :
آورین آورین

23:40-23:45

thwgi fdk \dhl ih ;li

o,njd hj;v?

khlvn :)

Virus32 32 Attacker ‌ :
:| D:
____________________________
تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم
6 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

عاقا رمزنگاری از نوع keybord رو مشگه نمیشناسین؟

خیلی سادست دیکد کردنش

مخترعشم خودمم :)

چه اختراعی :)

Virus32 Attrib32 32 32 :
کیلر را شفا دهید
____________________________
تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم
6 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

چه اختراعی!

اخ    ترررر    آآآعععع

:(

Virus32 Attrib32 32 32 :
میشه اسپم نکنی؟؟؟
____________________________
تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم
6 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

حالا ما شدیم اسپم؟

چشم پیام نمیدم

ببخش اگه زیادی شد پیامام

Virus32 32 Attacker ‌ :
فدای سرت عزیز، راحت باش هرچقد دوست داری پیام بده. چه متنی از پیام های تو قشنگ تر;)

____________________________
تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم
6 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

کار نکرد ویروس جون یا من نتونستم منظورمو برسونم یا شما درست گفتی من نوبم :(

Virus32 Virus 32 :
آره منظور تو یه چیز دیگه بوده اتکر اشتباه متوجه شده
1 - ستون مربوط به ردیف رو تو دیتابیس عدد در نظر بگیر
2 - بعد از حذف شدن یا افزوده شدن باید دستور بدی چیدمان برحسب ستون کدها انجام بده
this.dataGridView1.Sort(this.dataGridView1.Columns[0], ListSortDirection.Ascending);
کدبالا این کار رو انجام میده ... فقط سعی کن چش بسته کپی نکنی!

درست شد ممنون ویروس جون یک سوال دیگه چیکار کنم من کلا با کالمن آیدی کاری ندارم من یک کالمن دارم تو اکسس دیتابیس که هست Number الان این فقط تو برنامه بهم نمایش داده میشه یعنی خودم کالمن 0 رو که آیدی هست رو دیزیبل کردم نشون نده الان میخوام هر بار که روی دکمه افزودن کالای جدید رو میزنم به آخرین رکوردم توی دیتابیس نگاه کنه اگه Number بود مثلا 10 بیاد توی تکست باکس 1 که برای Number هست عدد 11 رو نشون بده یعنی یکجواریی خاصیت اتو نمبر کدش چطوریه ؟

Virus32 Virus 32 :
cd.com.Parameters.Clear();
cd.com.CommandText = "select max(cod)+1 from table1";
cd.com.Connection = cd.con2;
cd.con2.Open();
textBox1.Text = cd.com.ExecuteScalar().ToString();
cd.con2.Close();
if (textBox1.Text == "")
{
textBox1.Text = "1";
}
تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم

7 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

البته که دوماه گذشت هعیی

Virus32 Ax0o 32 :
فهمیدیم :|
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی