آشنایی با اصطلاحات هک و امنیت :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

اصطلاحات هک تعاریف مختلفی داره و هر کدوم جای خودش میتونه درست باشه.

در این پست به اندازه تجربه های خودم یسری هارو تعریف میکنم امیدوارم مفید واقع شه.

هک چیست؟

هک هم ارز (نه مترادف) نفوذ می باشد و نفوذ نیز در لغت به معنای وارد شدن داخل شدن به چیزی می باشد.

کراکینگ "Cracking" :

بعضی ها بهش میگن کرک ولی در اصل کراک درسته!

عملیات کراکینگ درعمل به معنای نفوذ به سیستم (نرم افزار یا سخت افزار) به منظور برداشتن و ازبین بردن محدودیت های اعمال شده در آن است. یک کراکر همیشه دستکم یک قدم از برنامه نویس و مسؤل امنیتی جلوتر است.

پینگ "Ping":

فلسفه Ping به این صورت است که تعدادی پکت به مقصد ارسال میکنه و زمان بندی برگشت پکت ها رو محاسبه میکنه. ولی Ping تنها به این امر ختم نمیشه میشه استفاده فراوانی ازش کرد. برای مثال صحت وجود مقصد ، دریافت آی پی هاست ، وضعیت فعال بودن سرور هدف و ...

فرمول اصلی آن به صورت زیر است که بجای xxxx آی پی مورد نظر رو باید وارد میکنیم

Ping XXX.XXX.XXX.XXX

تلنت "Telnet" :

تلنت اغلب اولین کاری است که یک هکر برای به دست آوردن اطلاعات و اعملیات  Foot printing یک سرور ، سایت ، ویا قربانی خود انجام میده تا ببینه پورت هایی که لازم داره توسایت یا سیستم قربانیش بازه یا نه؟

یعنی اولین روش برای نفوذ به یک سیستم یا سایت استفاده از Telnet میباشد که به کمک آن باید بقیه عملیات رو بصورت زنجیروار ادامه بدیم

فرمول کلیه تلنت به صورت زیر هست که بجای XXX آی پی قربانی و بجای VV پورت مورد نظر وارد میشه!

Telnet XXX.XXX.XXX.XXX VV

باگ " Bug " :

در انگلیسی به معنیه حفره میباشد. در علم هکینگ معمولا معایب ویا ایرادهای(سخت افزاری یا نرم افزاری) موجود در یک سیستم یا سایت را یک باگ میگویند که هکر از این باگ استفاده های زیادی میکند

فرض کنید برنامه نویسی یک برنامه و یا سایتی به زبان قدرتمند PHP نوشته است، قطعا اون برای امنیت آن هم نکات زیادی رو در نظر داشته و اعمال کرده. وقتی برنامه یا سایت مذکور در معرض عمل قرار میگیره هکر با بررسی آن متوجه یک اشتباه ساده (اشتباه لپی) یا خطایی که منجر به اشتباهات در الگوریتم یا کارکرد امنیتی برنامه میشه رو پیدا میکنه

" اینجا میگیم باگ پیدا شده"

برنامه نویس در نوشتن برنامه اش یک اشتباه (فرضا cms) ناخواسته انجام داده که هکر متوجه آن شده و به نفع هدف خودش ازش استفاده کرده.

معمولا بعد ازکشف باگ ها تیم برنامه نویسی با انتشار و نصب وصله های امنیتی یا همان پچ Patch موجب حذف باگ و جلوگیری از حمله ی بعدی میگردند.

اکسپلویت " Exploit " :

زمانی که یه هکر با بررسی و آنالیز قربانی یک باگ پیدا میکنه اسکریپت یا برنامه ای برای آن مینویسه تا نفوذ به هدف آسان تر شده و بصورت خودکار کارهای نفوذگر انجام بشه. به این برنامه ها اکسپلویت میگن.

برخی دوستان ارسال تروجان به قربانی رو هم اکسپلویت میدونن.

شل " Shell " :

در لغت به معنی پوسته است

در سیستم عامل های لینوکس جزء اینترفیس گرافیکی "قسمت های رابط بین کاربر و سخت افزار" است

در هک هنگامی که هکر (یا کراکر یا واکر ) با استفاده از ابزارها و کارهای خود میتونه به سیستم قربانی نفوذ کنه و کنترل سیستم رو بدست بگیره اصطلاحا میگن شل گرفته و میتونه تصمیمات خودش رو عملی کنه

دیفیس "Deface" :
وقتی یه هکر سایتی رو هک میکنه ، نمای صفحه اصلی (یا بقیه صفحه های) سایت رو تغییر میده و اعلام میکنه که سایت مورد نظر هک شده و ممکنه اسم خودش رو هم درج کنه و مسئولیت هک سایت رو بپذیره.
به صفحه ای که هکر بر روی سایت هک شده قرار میده صفحه دیفیس میگن
مس فیس :
مس فیس هم مثل همون دیفیس هست با این فرق که شما وقتی تمام سایت های متعلق به یک سرور خاص رو دیفیس کنید میگویند مس فیس انجام داده اید
بک دور :
در لغت به معنی "در پشتی" است
در هک وقتی یه هکر به سیستمی نفوذ کرد عمدا راه دومی برای نفوذهای بعدی در سیستم هک شده قرار میده تا اگه یوقت احیانا راه نفوذ فعلی شناسایی و بسته شد بتونه با کمک در پشتی که ایجاد کرده دوباره نفوذ کنه.
در بعضی مواقع بعضی از نرم افزارهای کاربردی مثل یاهو و یا غیره ممکنه یه باگ به سیستم اضافه کنه "مثل باز شدن یه پورت " که ما با فرض اینکه قربانی چه نرم افزارهایی میتونه داشته باشه میتونیم از این برنامه ها به عنوان بک دور کمک بگیریم.
ویا وقتی از یه سایتی شل گرفتیم میتونیم یه باگ در دیتابیس آن ایجاد کنیم
ویا از اسکریپت های پرل DC.pl هم استفاده کنیم
بای پس "bypass" :
به معنی دور زدن یا گمراه کردن است
یکی از مصادیق اینکار وقتی است که به سیستم قربانی نفوذ کردین و مشاهده میکنید که Safe Mode آن فعال است که باید برای اجرای دستورات خود باید ابتدا فایر وال Firewall سیستم رو دور بزنیم که نیازمند اطلاعات و تجربه بالایی است.
که شروع آن به این صورت است که ابتدا باید اطلاعات کافی درمورد سیستم و برنامه های نصب شده بر روی آن را بدست بیاریم باید بفهمیم که سیستم مورد نظر آخرین بار چه زمانی آپدیت شده است و چه سیستم عاملی بر روی آن نصب است.
روش های بسیار زیادی برای بای پس وجود داره و هرکدومش جای خودش ارزش زیادی داره مهم ترین مسئله در این باره اینه که هکر باید همیشه بروز باشه و باید شل های جدید رو بشناسه و جدید ترین روش های نفوذ و اتک رو بدونه

نظر (۵۰)

لااااااااااااااااااااایک
خیلی مفید بود مرسییییییییی
ایول داداش بعضی هاشو نمیدونستم توضیحت مث همیشه کامل و ابتدایی بود برا من تازه کار :)
Virus32 Virus 32 :
فدات محمد جان ;)
سلام داداش بی زحمت یک مطلب راجب هک گوشی های انروید هم بزار بازم ازت ممنونم تا حالا مطالبت خیلی برام مفید بوده
Virus32 Virus 32 :
سلام
بزودی
  • Virus32
  • متین اصفهانی
  • salam dadash bbakhshida ino arz mikonam vali bug yani hashare va derakhte bid va bug az moghei vared donyaye computer shod ke ye derakhte bid safheye ye computer ro soorakh kard albate man inaro to ketab khoondam age doros bood nazaramo bzar fadat bye
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    حرف شما هم کاملا درسته
    من مفهوم امروزی شو تعریف کردم شما تاریخچه اش رو
    مرسی ;)
    سلام ویروس...
    داداش اگه میشه روش هکه وب سایت ها یا وبلاگ هایی که از امنیت بسیار کمی برخوردارند رو بزار
    راستی اگه میدونی بد آموزی داره.....فقط به جیمیل خودم ارسال کن بقیش با من
    لدفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا... فقط چند تا
    سلام
    خشته نباشی
    رمز برای مطالب چی ممنون میشم بگی
    عالی بود خیلی کمک کرد ممنون.لدفن بازم از این نوع مطالب بزارید
    داداش چرا آی دی یاهوت اکسبت نمیکنی؟ کار واجب دارم! تو رو خدا بیا یاهو مسنجر آی دیمو ادد کن بهت نیاز دارم
    چرا پستایی که میزاری همش رمز داره خب ما چجوری بخونیمش؟!!!!!
  • Virus32
  • سیده مریم بنی فاطمه
  • سلام داداشی...بدون اغراق میگم واقعا یکی از بهترین مدیران سایتهای اینترنتی هستین چون هم دانش بالایی دارین هم بدون منت اطلاعاتتون رو در اختیار کاربراتون میذارین...انشالله که عاقبت بخیر بشین.
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    ممنون آبجی اختیار داری
    امیدوارم شما هم همیشه موفق باشین :)
    با سلام وقتی وبلاگ یا سایتی رو هک میکنی و میگی ک من هک هکردم(منظورم دیفیسه) اونوقت برای شخصی ک اینکارو میکنه خطرناک نیست؟؟
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    بستگی به سایت یا وبلاگ و مدیرش داره
    بعضی جاها بهتره بگی من هک کردم (دیفیس بزنی) خیلی جاهام بهتره صداتو درنیاری :)
    سلام...خیلی عذر خواهی میکنم... یه منت سر بنده بزارین ..و به این 17سوال پاسخ بدین:)

    1.برای پیدا کردن معنای اصطلاح پورت "در اینترنت سرچ کردم اما اطلاعات واضحی پیدا نکردم و گنگ و پیچیده بودند اگه میشه یه توضیح مختصر درباره ی پورت بدهید
    2.درباره ی اعملیات Foot printing یک سرور"اگه میشه باز هم یک توضیح مختصر و مفید بدید
    3.سومین سوالم توضیح درباره پکت هست که توی اینترنت نام یک شرکت را می آورد :)
    4.زبان قدرتمند PHPوcmsچیست؟
    5. Safe Modeو فیر وال چیست؟
    6. من برای ساخت یکسری چیزهایی مثلا همون ویروس blasterیکسری زبان عجیب و قریب رو توی نوت پد هامون کپی و پیس میکنیم که فکر میکنم همون زبان سی باشه؟؟...بهتره اونا رو حفظ کرد ؟یا حفظ نکردنشون هچ عیبی نداره
    7.یه درخواستی هم داشتم:اگه میشه هک یک وبلاگ ساده که به هیچ رم افزاری نیاز نباشه رو میشه بگید
    8.برای هک یک وبسایت به نرم افزار خاصی باید دسترسی پیدا کرد و اگه بله چه نرم افزاری واگه خیر چطور ؟
    9.آیا میشود ویروسی را از طریق کامپیوتر خود (بدون هکو...)به سیستم رایانه های مثلا منطقه یا شایدم جهانD:فرستاد
    10.لطف کنید طرز ساختن ویروس های ساده مثل blaster (که ساختنش به دانلود هیچ نرم افزاری نیازی ندارد )را یگویید
    11.زبان mmb یا همون مولتی مدیا بیلدر با زبان سی خیلی فرق داره و اگه من زبان سی رو تنها یاد بگیرم برای یک هکر مشکلی ایجاد نمیکند؟
    12.میشه یه توضیحی درباره ی زبان سی بدید اخه خیلی دوست دارم بدونم که یک هکر چطوری این زبان به این سختی رو سریع خودش تایپ میکنه
    13.وورد پرس وفایل ھای php چیست (توضیح مختصر و مفید)
    14.فایل های مالتی مدیا و اتوران سازی (که برای تعریف mmbنوسته بود)چیست؟
    15.فقط نوت پد ها هستن که کار برنامه نویسی رو انجام میدن در خود ویندوز؟
    16.درباره الگوریتم که من از الگوریتم اطلاعات خیلی کمی رو میدونم و خیلی دوست دارم اطلاعاتم در این زمینه افزایش پیدا کنه اگه میشه درباره ی االگوریتم هم یک توضیح مفیدی رو بدهید یا اینکه منبعی رو معرفی کنید:)
    17.پوشه های دانلود شده که به صورتpdfذخیره شده اند رو با چی باز کنیم کامپیوتر من با میکروسوفت پاور پوینت باز میکنه(یکم به لطف من کامپیوتر بهم ریخته)میشه راهنمایی کنید
    .
    .
    .
    تازه این 0/000000000001سوالاتم هستش .....
    لطف میکنید که خیلی باحوصبه به سوالات بنده جواب میدید ...
    خیلی ممنون:)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام اینا رو ذخیره کردم
    خونه بهشون جواب میدم و تو یه پست با جواب مینویسم
    سلام مهندس:)....باز هم معذرت میخوام اما من با یک مطلب خیلی خیلی جالب (الته از نظر خودم جالب:|)مواجه شدم:
    این که مثلا من الان با نوت پد ویروس Eicar ساختم و همون سایتی که این آموزشش رو گذا شته بود گفته بود که:
    از این ویروسها می توانید برای اذیت و یا حتی هک دیگران در چت استفاده کنید.

    نحوه ی استفاده :ویروس ساخته شده را به بهانه های مختلف به طرف مورد نظر send کرده و با کلیک کردن فرد بر روی ویروس ساخته شده سیستم او به اون ویروس الوده می شود.
    .
    .
    .
    حالا سوال بنده این هستش که چطوری میشه این نوت پدی رو که ساختم در جایی حالا مثلا همون محیط چت sendکرد و دیگران را هک کرد....؟
    خیلیییی ممنون:)
    سلام مهندس....
    یه سوال بندرومشغول کرده وممنون میشم اگه پاسخش رو بگید ....اون سوال این هستش:درباره ی ++Notepad میشه مکانش رو توی کامپیوتر بگیدمن پیدا نکردم؟:)
    و اینکه چه فرقی با نوت پد معمولی داره و چه استفاده هایی میشه از این کرد که بانوت پد معمولی نمیشه؟
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    ++Notepad رو ابتدا باید نصبش کنی بعد توی ران اسمش رو بنویسی هم اجرا میشه
    در برنامه نویسی بدون استفاده از نرم افزارهای مخصوص خیلی بهتر از نوت پد معمولی کاربرد داره
    زبانهای برنامه نویسی مختلف رو پشتیبانی میکنه و کدهارو میتونه به بهترین شکل دسته بندی کنه

    سلام می شه یه نرم افزار با سی شارپ سی پلاس پلاس یا هر چیز دیگه ساخت که کامپیوتر قربانی با اجرا کردن نرم افزار بره داخل سیف مود؟
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    منظورت رو درست متوجه نشدم
    بره تو سیف مود تا چه اتفاقی بوفته؟
    دقیقا دوست داری چه بلایی سرش بیاد؟
    سلام مهندس
    چه عجب بالاخره تشریف آوردین!... دیگه داشتیم افسرده میشدیم:)
    .
    جناب طی این چند روز که حضور نداشتین بنده چند سوال پرسیدم(نمیدونم خوشبختانه یا متاسفانه به 20 تا رسید یا بیشترشدD:)و ارسال کردم اما الان که نگاه میکنم میبینم در کل 1 نظر من ثبت شده(گلویم بغض گرفت):(...
    1بقیه نظراتم فرستاده نشده آیا؟
    2.یا ممکنه شما تایید نکردید؟آیا به خواطر این بود که خیلی سوالاتم زیاد بود:(؟
    باتشکر:)

    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز :)
    احتمالا من نرسیدم تایید کنم چند تا از دوستان دیگه هم این گله رو داشتن ازم آخه حجم کامنت ها خیلی زیاده و ...
    امروز سعی میکنم به همه جواب بدم هر چند سری قبل هم این سعی رو کرده بودم
    خلاصه رفیق عذر خواهی مارا بپذیر ;)
    سلام جناب مهندس
    باز خیلی عذرخواهی میکنم...یه منت سر بنده بزارین اگه میشه به این سوالم پاسخ دهید:
    نحوه ارسال نمونه ویروس و یا فایل اجرایی از طریق ایمیل را چگونه انجام دهم:)
    باسپاس فراوان
    باسلام
    خیلی عذر خواهی میکنم اما بنده یک سوالی خیلی خیلی مهم برام پیش اومد و فکر میکنم تنها کسی که بتونه کمکم کنه شمایید...سوال بنده این هستش
    _من قبلا برنامه هایی رو باز میکردم و اینکار طبیعتا با openباز میشد اما من مثل اینکه به برنامه رو باید با winerباز میکردم و از طریق open withاین کار رو انجام دادم اما مشکلی هست اینه که من always use رو زدم حالا برخی از برنامه ها رو که میخوام باز کنم متاسفانه با همینwinerباز نمیشه و نمیدونم توی open withاز کدوم برنامه برای باز کردن این سری از برنامه ای دانلود شده استفاده کنم ...اگه بتونید راهنماییم کنید که چیکار کنم این باز شدن برنامه ها روال قبلی خودشون رو طی کنند...خیلی ممنون میشم
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    اون برنامه ها فرمتشون چیه؟
    mp3 - exe - jpg - dll - apk - .....
    ؟
    باسلام
    جناب خیلی ببخشید بنده در کامپیوترمون مشکلی پیش اومده بود نمیدونم چیشد که صفحه فایر فاکس بنده رو که بستیم به ظاهر بسته شده بود یعنی اون پایی کامیوترنشون میده که صفحه بازه ولی خودمون که روی همون فایرفاکس کلیک میکنیم باز نمیکنه و حتی با کلیک راست و یا حذف اون از سیستم بنده این مشکل برطرف نشد تا ان موقع که رستارتش کردم مام که علت رو میخواستیم گفتیم که بهتر از شما متخصص کامپیوتر :)
    حالا علتش چی هست ؟
    البته خیلی ببخشید که سوالای بی مرتبط میپرسیم آخه ماکه غیر از شما کسی رو نداریم که:)
    راستی پاسخ سوال های بالایی فراموش نشه(سوال هست اماپاسخ نیست)
    خیلی ممنون
    خیلی ممنون
    باسلام
    جناب خیلی ببخشید بنده در کامپیوترمون مشکلی پیش اومده بود نمیدونم چیشد که صفحه فایر فاکس بنده رو که بستیم به ظاهر بسته شده بود یعنی اون پایی کامیوترنشون میده که صفحه بازه ولی خودمون که روی همون فایرفاکس کلیک میکنیم باز نمیکنه و حتی با کلیک راست و یا حذف اون از سیستم بنده این مشکل برطرف نشد تا ان موقع که رستارتش کردم مام که علت رو میخواستیم گفتیم که بهتر از شما متخصص کامپیوتر :)
    حالا علتش چی هست ؟
    البته خیلی ببخشید که سوالای بی مرتبط میپرسیم آخه ماکه غیر از شما کسی رو نداریم که:)
    راستی پاسخ سوال های بالایی فراموش نشه(سوال هست اماپاسخ نیست)
    خیلی ممنون
    خیلی ممنون
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    راستش دلیل های زیادی میتونه داشته باشه
    بیشترین احتمال اینه که فایر فاکس هنگ کرده و ...
    یا اینکه یه افزونه روی فایر فاکس نصب شده  و اون باعث اینکار شده
    اینطوری نمیشه دقیق گفت دردش چی بوده :)
    اینجور موقع ها سریع تسک منیجر رو اجرا کن و ببین چه برنامه هایی در حال اجرا هستن!!!
    باسلام
    معذرت میخوام که دوباره مزاحم شدیم
    اخه ما به غیر از شما که همچین اطلاعاتی رو درباره ی کامپیوتر داره نداریم که:)
    سوال بنده باز درباره ی oprn with برایی فایل های دانلودی هست برای باز کردن برنامه ای مثل تلگرام از کدوم گذینه توی این open withاستفاده کرد باwinRAR و ...باز نشد
    ممنون
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    خواهش میکنم
    برنامه های اندروید توی ویندوز به این راحتی ها اجرا نمیشن
    برای اینکه بتونید بازی ها و برنامه های اندروید رو توی ویندوز اجرا کنید باید از برنامه های کمکی استفاده کنید
    توی گوگل جستوجوی کنید بهتر به نتیجه میرسین
    اینجا رو ببینید :)
    سلام
    ببخشید
    یه سوال تسک مسنجر کجاست؟
    .
    .
    .
    در ضمن فایل دانلودی با فرمت pdf ذخیره میشن اما توی open with برنامه ی مخصوصی که باهاش بازش کنم نیست نمیدونم آیا باید دانلود کنم برنامه ی مخصوص این رو آخه قبل از دانلودwiner برنامه ها درست توی کامپبوتر باز میشدن و اما حالا من بایدتعیین کنم که کامپیوتر با چی اون برنامه رو باز کنه
    خیلی متشکرم
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    احتمالا ویندوزت رو برای اولین بار خودت عوض کردی
    تسک منیجر : روی نوار پایینی صفحه کلیک راست کن گزینه ای که Task manager داره رو انتخاب کن
    خوب تو الان تسک منیجر رو اجرا کردی :)
    برای اجرا کردن فایل های پی دی اف باید Adobe Reader داشته باشی که میتونی از سایت دانلودها دانلودش کنی
    باسلام
    ببخشید یه سوال داشتم درباره ی فرستادن عکس از طریق کامپیوتر به اینستاگرام و این با برنامه ی grambirهست که پسوورد و یوزرنیم رو میدیم و میتونیم از این طریق عکس رو بفرستیم اما مشکلی که برای اکثرا پیش اومده در هنگام لوگین شدن وقتی پسوورد و یوزرنیم رو وارد میکنن هیچ اتفاقی نمیافته و من به این برنامه برای هکران برای هک اینستاگرام شک کردم؟!!
    نظر شما درباره ی همچین برنامه ای چیه و آیا اشکال از کامپیوتر هست یا باید منتظر یه روزی باشم که اینستاگرامم هک شده باشه:)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    من از برنامه های مربوط به جامعه های مجازی موبایل ها سردرنمیارم
    باسلام
    چرا بعضی ازبرنامه ها توی فایل دانلودی پاک نمیشن؟
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    متوجه نشدم بیشتر توضیح بدین فایل دانلودی در کدوم قسمت یا کدوم برنامه؟
    باسلام
    چرا بعضی ازبرنامه ها توی فایل دانلودی پاک نمیشن؟
    با سلام و عرض ادب
    میخواستم بپرسم که اخیرا نمیدونم چه بلایی سر کامپیوتر اومده:
    وقتی که میخوایم فیلم یا آهنگی رو باز کنیم یه اروری میاد .اون ارو این هست:
    Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound device installed on your computer, it might be in use by another program, or it might not be functioning properly.
    که بهد دو گذینه:
    CLASE------------------------- -WEB HELP
    هست.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    کارت صداتون آسیب دیده
    سی دی کارت صداتون رو پیدا کنید و درایورش رو دوباره نصب کنید احتمالا درست شه اگه نشد باید کارت صدا تون رو عوض کنید
    اگه کارت صداتون آنبورد هستش از سی دی مادربورد درایورش رو نصب کنید اگه درست نشد باید کارت صدا تهیه کنید!!!
    باسلام واحترام
    باز ببخشید اما من همون سی دی رو که باز میکنم همون درایو یی که گفتید نصب نمیشه....یعنی وقتی روش کلیک میکنم اتفاقی نمی افته
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    :)
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    راستی یه نکته رو جا انداختم ....وقتی توی مانیتور پایین گوشه سمت راست که عکس صدا هست و روش ضربدر خورده رو کلیک میکنم صفحه ای باز میشه که نوشته:
    playing Audio
    و بعد چند نوشته که مهم ترینش که توجه بنده رو جلب کرده این هست:
    Hardware changes might not have been detevted
    من نفهمیدم این چی میگه؟!
    در ضمن به سایت :http:***********************st-46.aspx
    نیز مرا جعه کردم تقریبا نصف اون کارایی که گفته بود انجام دادم اما سر شماره ی 1گیر کردم....چون....کنترل پنلم اونی که گفته بود نداره
    :(
    لطفا کمکم کنید:)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    مشکلتون سخت افزاریه
    توی اخطار هم گفته سخت افزارتون مشکل داره
    آخرین راهی که بجای عوض کردن سخت افزار میتونم بهت پیشنهاد کنم اینه که
    کارت صداتو دربیار سیستمت رو روشن کن بزار بالا بیاد دوباره خاموشش کن و کارت صداتو یه دستی بکش (تمیزش کن) بعد دوباره بنداز (بادقت تمام)
    بعد دوباره تست کن ............ امیدوارم درست شه.
    و اما درباره اون وبلاگ :
    برای آپدیت کردن درایوره صداته
    اون احتمال هم وجود داره که درایورت گم یا شناسایی نشده باشه که با اون روشی که اون دوستمون گفته میتونی درستش کنی.
    برای مشکلت در اون وبلاگ هم (گیر شماره یک) برای فراخوانی device manager میتونی از Run با دستور زیر فراخوانیش کنی
    devmgmt.msc
    یا
    hdwwiz.cpl
    که در این صورت مستقیم باید از مرحله سه ادامه بدی که بجای علامت + علامت ► رو توی سیستم تو نمایش میده
    دستت درد نکنه...شما معلم خوبی میشید چون خیلی خوب توضیح میدید
    :)
    فقط معذرت میخوام یه سوال دیگه دارم :
    این تسک ممنیجر الان چی کار میکنه؟
    یه جا هست عین نوار قلب میمونه D:
    اون کارش چیه ؟
    برام خیلی جالبه
    میشه یه بار کلی توضیحش بدید و بگید برای چه مشکلاتی و دانستن چه چیزهایی ازش استفاده میکنیم؟
    خیلی ممنون
    Virus32 Virus 32 :
    اون نوار قلب سی پی یو و احتمالا رم سیستمت هستش
    یعنی نوار قلب سیستمت
    تسک منیجر همونطور که از اسمش پیداست مدیریت کارهایی که تو سیستم انجام میشه رو به عهده داره
    برنامه جالب و کلیدی هستش تو نت جستوجو کنی به اطلاعات بهتری میرسی :)
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    باسلام و عرض ادب
    جناب ویروس 32 بنده باز یه مشکلی داشتم
    تصویر اینترنت اکسپلوور ما توی کامپیوتر به جای تصویر اصلیش به این شکل:
    file:///C:/Users/Public/Pictures/Untitled.pngتبدیل شده(تقریبا)
    :(
    البته مام بیکار نشستیم و تدابیری را در این ذهنمان پروراندیم و یکی از آن تدابیر که مورد قبول تر از همه بود گفتیم به خواطر آپدیتشه که البته نسخه جدیدش رو هم از یه سایت ایرانی دانلود کردیم در پنگام نصب مثل اینکه به اروری میمود که باید از سایت مایکروسافت آپدیتش کنی مام که دکمه ی آپدیتش رو زدیم به سایت مایکروسافت راهنمایی شدیم که اون جا نسخه 11 بود که در این ویندوز 7 تمان دانلود کردیم و بعد از یک ساعت اندی متوجه شدیم
    سیستم عامل پشتیبانی نمیشود و باز دوباره به سایت مایکروسافت راهنمایی شدیم:
    htt****************************************************************************************************************************************************installer
    آقا ما الان چی کار کنیم؟!
    :)

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید (که البته کار از راهنمایی هم گذشته)
    .
    .
    .
    .
    .
    :)

    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    file:///C:/Users/Public/Pictures/Untitled.png
    اینو چرا اینجوری فرسدادی؟؟؟
    الان گریه کنم راضی میشی؟ :(
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اخ اخ
    عزیز معذرت
    واقعا چرا اینجوری شده!!!!
    :(
    اون عکسه هم نمیدونستیم اینطوری میشه فکر کنم به خواطر اینه که پاکش کردم اگه میدونستم پاک نمیکردیم:(
    .
    .
    .
    ببینید عکس اون اینترنت اکسپلورر بایدhttp://w********************************103096034.png&dir=product&width=260&height=260
    باشه منتها برای ما این شکل نیست ادامه هم مطالب اون بالا...
    .
    باز ما دوباره معذرت خواهی میکنیم :(
    دست ما نبود ماخودمونم نمیدونیم چرا اینجوری شد
    اخه واسه چی گریه؟!!!!!
    خب پاکش کن عزیزم(نظری که دادمو میگم)

    Virus32 Virus 32 :
    شوخی کردم عزیز :)
    این لینکت هم عکس رو نمایش نمیده :(
    سلام
    :)
    اصن فکر کنم بدون عکس هم بشه توضیح داد چون تهیه کردن عکسش ناممکنه
    .
    .
    مشکلی که هست همین اینترنت اکسپلورر=توی دسکتاپ کامپیوتر درسته ینی تصویرش خحوبه اما نمیدونم چرا وقتی میاد اون پایین کامپیوتر ینی جایی که استارت هست عکسش غیر استاندارد میشه تقریبا شبیه یه ضفحه سفیدیه که روش یه تصویر نامشخصیه....یه هر حال عکسش اصلا اون ظوری نیست که باید باشه......
    امیدوارم متوجه شده باشید
    :)
    در ضمن آپدیت هم نمیشه ...ینی دانلودش میکنم اما در اخر آخر آپدیت نمیشه منو به سایت مایکروسافت میبره و .... آخرم میرم دوباره سر خونه اول
    .
    .
    راشتی من توی all programsتو قسمت ویندوز آپدیتش که میره توی مدت طولانی چکینگ آپدیت میکنه و آخرم نمیرسه به آپدیت و زمان طولانی هم مثلا نیم ساعت
    :)
    راستی این ویندوز آپدیت دقیقا برای چی هست؟!
    D:
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    باتشکر
    Virus32 Virus 32 :
    سلام داداش
    همه چیز زیرسر همون آپدیت اتومات هستش
    اون چیز خوبیه ولی به درد ما ایرانی ها اصلا نمیخوره هیچ برای ما مخرب هم هست اصصن ضرر داره واسمون چون ما تنها موجوداتی هستیم که قانون کپی رایت رو تو این دنیا رعات نمیکنیم بخاطر همین وقتی میزنیم آپدیت اتومات ویندوز تشخیص میده که ما از محصولش داریم مفتکی استفاده میکنیم به همین خاطر دور از شما دور از مسلمونا زبونم لال با ما مثل یه دزد رفتار میکنه و بجای اینکه درست کنه خراب میکنه :( 
    امیدوارم موضوع رو گرفته باشی برا ؛ )
    آپدیت اتومات هارو کلا غیرفعال کن
    باسلام و عرض ادب
    بنده یه مشکلی داشتم چند روزیه وقتی که دارم باکامپیوتر کار میکنم یک دفعه یه پیجی باز میشه و توش نوشته(پیج خیلی کوچیکه مثل اروره اماارور نیست)
    نوشته:
    project1 has stopped working

    .windows can check online for a solution to the problem
    حالا بعد گزینه ها.......
    check online for asolution and clase the program

    close the program

    .
    .
    .
    .
    باتشکر
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز هنگام نصب ویندوز باید آپدیت ها و چک های اتومات رو غیرفعال میکردی الان هم این اخطار روباید نادیده بگیری
    من الان به سیستم دسترسی ندارم نمیتونم خوب کمکمت کنم تا برطرفش کنی :( 
    سلام وعرض ادب
    خب حالا نمیشه الان این آپدیت ها و چک های اتومات رو تو کامپیوتر انجام داد؟!
    اگه بله .....میشه لطف کنید و بگید.....ممنون
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    توی این سایت هم یه چیزهایی توضیح داده که احتمالا به دردت بخوره
    من از این قسمت از اخطار میترسم

    check online for a solution and close the program
    چون بیشتر به دلیل خراب شدن یا گم شدن یا حذف شدن یکی از فایل های سیستمه که بهترین راهش استفاده از سی دی ویندوز و تعمیر Repair کردن ویندوز و ویروس کشی هستش چون احتمال داره بخاطر ویروس باشه
    ولی همونطور که قبلا هم گفتم خود مایکروسافت هم اینکار هارو میکنه چون ویندوز اور(چین)عاله
    من خودم با این مشکل روبرو نشدم و اگه شده باشم هم الان خوب حضور ذهن ندارم
    به نظرم باید کارهای زیر رو انجام بدی
    به کنترل پنل برو Control panel
    گوشه سمت راست بالا یه کادر برای جستجو داره اونجا عبارت زیر رو بنویس
    problem reporting settings
    بعد روی
    Action Center
    کلیک کن
    تو صفحه باز شده از کادر سمت چپ گزینه ی زیر رو پیدا کن و روش کلیک کن
    Change Action Center Settings
    بازم تو صفحه ی جدید اسکرول بار رو بیار پایین (برو انتهای صفحه) و گزینه ی زیر رو انتخاب کن
    Problem Reporting Settings
    اینبار تو صفحه ی باز شده رادیو چک ها رو (گزینه های انتخابی ) رو بزار روی گزینه ی آخری که با Never  شروع میشه
    در آخر هم Ok و رستارت و آرزوی برطرف شدن مشکل تون :)
    راستی خوب میشد این سوال رو در قسمت رفع خطاها میپرسیدی :( !!!
    با اجازه کپی😉
    باسلام و عرض ادب
    درباره ی همون برنامه هایی که باید با پی دی اف باز کرد و کامپیوتر من اصلا پی دی اف نداره که باهاش باز کرد
    من رفتم از طریق سی دی خود کامپیوتر پی دی اف رو نصب کردم حالا دیگه توی OPEN WITH برنامه ای مختص اینجور برنامه ها هست اما وقتی روی اون کلیک میکنم اخطاری با موضوع :This program has known compatibility issues
    میاد
    البته بالای این نوشته (توی همون کادر بالا) PROGRAM COMPATIBILITY ASSISTANT
    و حالا گزینه ها:
    Check for solutions online , Run program ,Cancel
    تصویرش هم file:///C:/Users/TTT/Pictures/photo.jpg هست البته امیدوارم این سری عکسرو باز کنه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام داداش
    پی دی اف که چیز سختی نیست
    از اینجا دانلودش کن بعد نصب کن مشکلت حل میشه
    اون عکسی رو که فرستادی هم باید قبلش تو یه سایتی آپلود کنی بعد لینکش رو برا من بفرستی
    اشتباه فرستادی داداش
    سلام داداشم . چه برنامه نویسی بیشتر به درد یک هکر میخوره؟ ممنون میشم جوری توضیح بدین که کاملا متوجه بشم خیلی ممنون
    باسلام و عرض ادب
    بابت مشکل قبلی خیلی ممنون که پاسخ دادید:)
    یه مشکل خیلی خیلی مهم و حیاتی دارم ...لطفا به دادم برس ویروس عزیز
    من میخوام Wordرو به پی دی اف تبدیل کنم
    اما متاسفانه برنامه های مخصوصی که از اینترنت دانلود میکنم نمیدونم بعدش چی کار کنم...یعنی اصن کار باهاشو بلد نیستم ...مثلا بازبان فارسی تبدیل نمیشه...یا اصن برنامه باز نمیشهو....
    میشه لطفا کار با اونو هر چه سریع تر اگه میشه بگید
    ممنون میشم اگه کمکم کنید
    باتشکر
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    این برنامه رو دان کن
    بعد از نصب برو به صفحه ای که میخوایی به پی دی اف تبدیلش کنی
    اونجا پرینت رو بزن
    بعد do PDF رو انتخاب کنی نوشته هاتو به پی دی اف تبدیل میکنه
    باسلام و عرض ادب
    خیلی ممنون بابت راهنمایی خیلی خوبتون
    اما بنده یه مشکلی درباب همین دارم که من دوپی دی اف رو نصب کردم اما متاسفانه وقتی که میرم توی WOrd که روی پرینت کلیک کنم یه اخطاری میاد به نام :has stoped working ,و اصلا نمیتونم روی دو پی دی اف کلیک کنم چون باز یه اخظاری میاد به نام:doPDF start Application has stopped wovking
    البته این اخطار رو اگه خواطرتون باشه من خیلی وقته توی کامپوتر دارم ...و راهایی هم که گفتید رو انجام دادم اما حذف بطور کامل نشد...
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    باتشکر و قدردانی از زحمات بی دریغ شما
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    راستش من هرچی بلد بودم گفتم دیگه نمیدونم باید چیکار کنی :(
    سلام داش ویلوس
    داش میتونی به من کمک کنی
    بلام تحقیق میکنی ببینی با چه بلنامه ایی میشه app nana لو هک کرد و چه جولی از گیفت کالت استفاده کنم اگه میشه جوابشو زودتل بگو ممنون داداشیی (ل=ر)
    با سلام و عرض ادب
    من با یه مشکل خیلی بزرگی روبه رو شدم
    الان متوجه شدم که..
    برنامه پاور پینت و world نمیتونم باز کنم چون این پیام میده:
    بالای اون ارور نوشته:microsoft powerpoint
    بعد پرسیده:
    ?powerpoint failed to launch in safe mode.do you want to satart repair
    yes
    no

    بعدش یه چیزی اومد داشت دانلود میشد
    (فکر کنم قبلا پاور پینت و...پاک کردم
    اخه سیستم انگار هک شده
    یه صدا هایی ازش بیرون میاد....یه بار هم موس به مدت کوتاهی بی حرکت شده بود....صفحش هم که یکسریسیاه میشد بعد بالا میومد ...همیشه هم که سیاه و تاره....به خواطر همون رفتم توی توی اون جاهایی که توی اون صغحه گقتید و اونکارا رو انجام دادم و یه سری چیزاهم پاک کردم...از موقع تاحالا دیگه خاموش روشن نشده ولی مشکل اینه که یه سری از برنامه ها نمیتونم دسترسی پیدا کنم باید )
    بعدش اون دانلود نشد و باز یه اخطار دیگه داد
    الان هم که روش کیلیک میکنم
    با موضوع:Microsoft powerpoint
    Microsoft powerpoint has stopped working
    windows can try recover your information
    بعد گذینه:
    close the program
    که بازدنش ااول یکم مکث میکنه بعد یه چیزی میاد بعد پاور پینت میره
    خیلی پیچ درپیچ شده:(
    فقط تومیتونی کمکم کنی ویروس ..لطفا
    باتشکر





    Virus32 Virus 32 :
    سلام داداش
    با مشکلاتی که قبلا هم گفتی پیشنهاد میکنم ویندوزت رو عوض کنی
    چون این اخطارهایی که برام فرستادی بخاطر ویندوزه نه برنامه هات
    موقع نصب ویندوز آپدیت اتومات هارو فعال گذاشتی این وضعیت شده
    الان هم میشه درستش کرد ولی به دردسرش نمی ارزه
    احتمال میدم ویندوز رو بدرستی نصب نکردی !!!!
    در هر صورت اگه اصرار داری ویندوز عوض نشه
    وقتی اخطار stopped working رو دیدی اگه کد اخطار داشت کدشو بفرست
    اگه بی کد بود هم خبر بده
    ولی در کل بهتره ویندوزت رو عوض کنی موقع عوض کردن هم شخصی سازی رو انتخاب کن و کل گزینه هایی که توش اتوماتیک بود رو غیر فعال کن
    باسلام و عرض ادب
    اخه من بلد نیستم ویندوز نصب کنم.
    بنظر کار سخت و زمانبری میاد.
    اینطور نیست؟
    باتشکر و قدردانی از زحمات بی دریغ شما
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز کار دشواری نیست یبار یاد بگیری همیشه به دردت میخوره
    خواهش میکنم عزیز بزرگواری
    سلام قارداش
    به منیم سوالی مین جوابین ور دا دی 5 ده سوش میشام ساغول
    Virus32 Virus 32 :
    سلام 😇
    والا اونو بیلمیرم من
    بی ده وقت اله مام خدا وکیلی 
    گنه سوروشورام آرکاداشلاریم دان
    عاااااح ترکیم تموم شد 😆😆
    سلام و عرض ادب
    داش ویروس اگه این ویروس هایی که الان توی این وب درست کردین توی گوشی دانلود بشه نمیتونه هیچ آسیبی بزنه دیگه درسته؟چون فرمتشو نداریم؟
    بعد یه درخواستی از شما دارم......میشه لطف کنید یه ویروس برای گوشی بهم بدید....یعنی اگه میشه دانلودش رو برام بزارید:)
    اخه شما که غریبه نیستید
    من مدیر یه کانال تلگرامم ...اما خب نه مدیر اصلیش.....میخوام این ویروس بعنوان یه فایلی که مثلا خیلی بدردشون بخوره توی چنل یاهمون کانلم بزارم و به مدیر اصلی بدم (یعنی بایه موضوع دیگه)بعدش مابشیم مدیر اصلی ..هنوز فکر نکردم باچه موضوعی که حتی مدیر سایت هم تحریک بشه اینکه حتما اونو دانلود کنه :)....ولی خب من فقط ویروسشو میخوام....اگه یه ویروس اندویدی بهم بدید ...ان شاءالله روزی براتون جبران خواهم کرد
    در ضمن ...این نظر خواستم توی http://virus32.blog.ir/post/request32
    بیان کنم تا یه ذره باربط بشه ولی خب موقتا ممنون بود:)
    باتشکر
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    سوال اولت 
    خیالت راحت اون ویروسا تو گوشی اجرا نمیشن پس خطری هم ندارن
    سوال دومت منو نابود کرد داداش
    یعنی مدیرای منم همچین فکرایی دارن تو سرشون 
    از اعتماد ها سواستفاده نکن 
    دیگه ام تو این وب از این حرفا نزن
    سلام و عرض ادب
    چشم داش فقط به خواطر شما
    البته اون فقط یه نظر بود و خودمم ته دل راضی نبودم
    :)
    Virus32 Virus 32 :
    دوباره سلام
    خوبه عزیز
    من روت حساب باز کردم داش از این شیطونیا نکن :)
    سلام
    ببخشید میشه بگین انالیز یعنی چی
    ممنون میشم جواب بدین
    Virus32 Virus 32 :
    سلام
    آنالیز یعنی تجزیه و تحلیل
    با استفاده از روش ها و بعضی از برنامه ها به الگوریتمی که سیستم برای امنیت خودش (و یا امنیت برنامه های نصب شده ) استفاده کرده پی میبریم (تجزیه)
    بعد احتمالات ممکن برای وجود باگ (ایراد یا قسمتی ضعیف) تو این الگوریتم رو بررسی میکنیم تا یه باگی مناسب برای نفوذ پیدا کنیم (تحلیل)
    درود.
    برادر ما عددی نیستیم ولی متنتون چنتا غلط جزیی داره ک برای ویروس سی و دو افت داره وجود داشته باشه تصحیحش کنین:


    1-باگ در انگلیسی به معنای حشره میباشد و به این دلیل اشکال امنیتی یک سیستمو باگ مینامند چون اولین مشکل سیستم دز دنیا مربوط ب ی سیستم لامپی بود که یه حشره توش رفته و باعث اتصالی شده بود ( نفوذپذیری یا بهتره بگیم حفره امنیتی در انگلیسی Vulnerability است)
    2- املای صحیح واژه pach نیست patch است.

    قصد توهین ندارم فقط خواستم درستش کنین.
    باشد که رستگار شویم D:
    Virus32 Virus 32 :
    سلام عزیز
    مممنون بخاطر دقت و همیاریت
    لایک به وجودت برادر D:
    patch رو درست کردم ولی باگ رو دیگه خدایی حسش نی درستش کنم خخخخخخ
    -------------------
    باگ رو چرا گفتم یعنی حفره؟
    در زبان فارسی تو بحث امنیت سیستمی وجود ایراد های احتمالی یا پیش بینی نشده رو میگیم حفره امنیتی
    ولی تو زبان انگلیسی تو این بحث ها بجای استفاده از کلمه حفره (Cavity , Hole ) از کلمه Bug استفاده میشه
    درسته نام یه حشره ای هستش ولی اصطلاحا به عنوان حفره استفاده میشه
    ینی اینقد که اون حشره بدبخت رو به این اسم صدا بزنن حفره های امنیتی رو با این اسم میشناسن :)
    بدرود
    سلام من خیلی علاقه به برنامه نویسی و کار با لب تاب دارم و همیشه میخواستم هک کردن رو یاد بگیرم فقط واسه اطلاعات خودم میشه بگین از کجا شروع کنم و چه نرم افزارای لازم دارم خیلی ممنون میشم به gmail ام پیام بدین و اگه ویدیو اموزشی دارین یا سایتی داره بهم اطلاعات بدین

    عالیه سایت

    چند سالی هست سر میزنم

    Virus32 Virus 32 :
    ممنون
    لطف دارید ♥

    سلام و عرض ادب رمز پست ها چند؟

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی