CSS به زبان ساده (قسمت اول: مقدمات) :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

سلام به پهنای کویر لوت سلامی به جنگل های هیرکانی گلستان و مازندران. خب بسته :| با عرض درود این پست رو علاوه بر کاربرای عزیز به عشق 0 جون نوشتم که خیلی وقته درخواست کرده بود :) ( اسم خاصی هم نداره مجبور بودم بگم 0 :(   ) هم اینکه دلم سوخته بود که css خالی مونده بود و فقط دوتا دونه پست داشت :(  امیدوارم به کارتون بیاد. گرچه به قول کدر جان الان کمتر کسی پیدا میشه که Html و Css بلد نباشه...


اگرم یوقت کار نکردین و دوس دارین توو زمینه وب فعالیت کنین پس بهتره اول این دو تا زبان ساده و شیرین رو همراه php و جاوا اسکریپت و SQL کار کنین تا توو وب راه بیفتین...

خب این قسمت اول CSS به زبان ساده هست که قبلا قولش رو توو پست های Html به زبان ساده داده بودم و 0 جان هم بهم یادآوری کرد. 

همونطور که مستحضرید، CSS توو وب نقش خوشگل موشگلی وب رو بر عهده داره. یعنی همون رنگ و لعاب و ویژگی های نمایشی وب که اصطلاحا بهش میگیم اینترفیسinterface وب. و فعلا کاری با دیتابیس نداریم. css رو هم مثل html میتونین توو برنامه نت پد بنویسین. و کدهای سی اس اس رو باید با html ادغام کنیم ینی توو یه فایل بنویسیم... 

لازم میدونم که یسری توضیحات جزئی راجب css بدم که هم یه حالی به دوستای تازه کارمون داده باشم هم به تکمیل این وب کمکی کرده باشم.

خب css مخفف Cascading Style Sheets هست به معنای الگو های آبشاری که توسط Håkon Wium Lie ابداع شد و W3C (سازمان شبکه جهانی فک کنم بش میگن)، از این زبان رونمایی کرد و اونو به همسری HTML درآورد تا مکمل همدیگه باشن. مهریه CSS هم 1996 تا سکه تمام بهار آزادی بود چون توو همین سال به دنیا اومد (ابداع شد). طی سالها سی اس اس و اچ تی ام ال کنار هم با خوشی زندگی کردن ولی خب بین زن و شوهر دعوا پیش میاد دیگه :| یکی شب دیر میره خونه یکی بی محلی میکنه و به همین ترتیب مشکلاتی پیش میاد  که W3C مجبور میشه یه فکری به حال این زوج جوون بکنه. W3C همینطور این دو تا زبان رو ارتقا میده تا مشکلاتشون کمتر شه و خیلی از ایرادات این دو زبان به مرور برطرف شد به خاطر همین الان HTLM5 داریم و جدیدترین نسخه CSS هم CSS3 هست. که منم در ادامه قصد دارم نسخه جدید و استاندارد این زبان رو بهتون بگم.

گرچه برای تکمیل وب به این دو زبان بسنده نیست و یه جای خالی حس میشه که HTML مجبور شد یه زن دیگه بگیره و اسم اونم JavaScript هسش که میشه هَووی سی اس اس :|  حالا ما با جاوا اسکریپت کاری نداریم به اونم در آینده ان شاء الله خواهیم رسید... ولی در کل بدونین توو طراحی وب ما علاوه بر این دوتا زبان به جاوا اسکریپت هم نیاز داریم.

با سی اس اس ما میتونیم تعیین کنیم که هر تگ اچ تی ام ال چه شکلی باشه رنگ و فونت و اندازه و از این جور تشریفات. اینم بگم که CSS3 خیلی نازه و قدرت بالایی توو خوشگل کردن وب داره، مبارک شوهرش باشه :/


خب همونطور که گفتیم توو پست های html هر شی یا ویژگی که تعریف می کنین باید بهش آیدی اختصاص بدین، دلیل این کار رو گفته بودم بهتون میگم و دلیلش اینه که بتونیم توسط اون آیدی که توو زبان اچ تی ام ال تعریف کردیم، ویژگی های اون شی رو توو زبان سی اس اس تعریف کنیم. مثل رنگ اون، یا اندازه یا چمیدونم موقعیت اون شی در صفحه و ازین دسته چرت و پرتا...

خب اول اینو بگم که کدهای زبان سی اس اس رو بهتره بین تگ head قرار بدین و توجه کنین که کل کدای سی اس اس باید درون تگ Style باشه. به ساختار زیر دقت کنین:

<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>

<style>
کدهای سی اس اس
</style>

</head>
<body>
</body>
</html>

خب، این ساختار html و css بود که بالا گفتم کدهای css رو کجا قرار بدین...

ساختار html هم که توو پست های html به زبان ساده گفتم پس جای ابهامی نباید باشه.

خب این پست رو گفتم تا مقدمه ای باشه برای شروع و یه توضیحاتی داده باشم تا ذهنیتی راجب این زبان داشته باشین. ان شاء الله به زودی شروع می کنم هر چند وقت یبار یه قسمت بعدی رو منتشر میکنم اگرم دیر کردم دیگه به بزرگی خودتون ببخشین، زندگیه و هزار مکافات به خصوص الان که کرونا اومد و کار و کاسبی تعطیل شد باید یه چاره ای اندیشید :/ 

من بدو بدو برم خونه که الان ویروس میاد میگه ما هزار تا کار داریم توو اینجا پست سی اس اس میزاری :/


 ایرانی هم  که همیشه  سرافرازه         خدافس :0

نظر (۶)

سلام عشق خودم

دستتت نخسته ممنون برا پست عالیت

فقط اونجا که گفتی به هر شی  یا ویژگی یه آیدی بدیمو بیلمدیم

Virus32 32 Attacker ‌ :
سلام 0 جونم، قربونت اونارو توو پست های بعدی درست می کنیم به اونجا هم میرسیم ;)

 0 جونت اسمشو عوض کرد خخخخ

قربونت پا به اتم زود بزار پستارو لازم دارمممممممممممممممممممممممم

 

Virus32 32 Attacker ‌ :
D:

سلام

داداش خوبی؟

داداش یه کد css  میخوام که توش تگ button  هم باشه

سلام

ممنون

مشتاقانه منتظر پست بعدی هستم

گود❤

ممنون میشم رمز پست هارو بدی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی