پروژه دفترچه تلفن در سی شارپ ۱ :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

سلام اومدم پرچم سی شارپ رو همینطور بالا نگه دارم D: تا الان که آمارش از همه بالاتر بود و هست و تا من نفس میکشم همینطور بالا نگه خواهم داشت D: این پست هم که یه پروژه دفترچه تلفن میخوایم بنویسیم که میدونم ویروس با این پروژه دهن خیلیا رو سرویس کرده D:  گرچه خودم قبلا جزوی از دهن سرویس شدگان بودم :| حتی کدر خودمون هم که منو مسخره میکرد خودش یه زمانی گرفتار این شد D: 


خب پروژه دفترچه تلفن یه پروژه همه جانبه که با دیتابیس ارتباط میگیره و اعمال ثبت و ویرایش و حذف رو میشه تووش انجام داد که توو این پروژه من میخوام به روش استانداردی که وجود داره رو خدمتتون عرض کنم، چون روش اتصال دادن دیتابیس به برنامه زیاده. من استانداردترینش رو بهتون میگم حتی توو پروژه های بزرگ هم از این روش استفاده میکنن که حالشو ببرین بعدا بگین ای اتکر عجب چیزی یادمون دادی دمت گرم :)


خب فکر کنم بعضیا تعجب کردن که چرا من دارم طبق روال شر و ور میگم که این پروژه طولانیه و با شر و ور های من توو این پست جا نمیگیره :( نه عزیز من این پروژه رو توو دو سه تا پست مینویسم مثل پروژه پورت اسکنر که دو سه تا پست بود. چون همونطور که میدونین پروژه طولانی و داستان داریه و توو یه پست نمیگنجه، واسه همین یکمم من بهش شر و ور مخلوط میکنم تا بشه دو سه تا پست D:


خب من قصد دارم این پروژه رو با دیتابیس اکسس بنویسم. واس همین باید اکسس رو سیستمتون نصب باشه. اکسس یه خوبی داره اینه که معمولا روو اکثر سیستم ها نصبه و دردسر زیادی نداره. اول این پستی که ویروس قبلا نوشته بود رو نگاه کنین تا روش ایجاد تیبل و کلومز رو یاد بگیرین اگه بلدین که هیچ. اون پروژه فرق داشت چون روش اتصال به دیتابیس یجور دیگه بود ولی اون روش استاندارد نیست روشی که من میگم رو گوش کنین چون ویروس جدیدا بهم گفت. خودش به من گفت، در گوش من گفت، توو اتاق سرور گفت... D:


پس طبق این پست اول یه فایل اکسس mdb ایجاد کنین به اسم مثلا vdata.mdb و این فایل اکسس رو که دیتابیس ما هست رو بزارین کنار برنامه (Debug\bin). یه تیبل به اسم مثلا همون table1 ایجاد کنین و پنج تا کلومز براش در نظر بگیرین، طبق ترتیب و نام زیر:

1- ID

2- name

3- numb

4- address

5- info


توجه: خاصیت همه ی این کلومز ها رو بزارین روو Short Text به جز ID که بزارین روو Number ، روو AutoNumber نزارینا! و اینکه info رو بزارین روو Long Number


 و یه تیبل دیگه هم میخوایم برای تعیین آیدی جدید که اسم این تیبل رو بزارین reg

و اینکه دو تا کلومز برای reg ایجاد کنین به ترتیب: 

1- ID

2- nam


خاصیت ID رو طبق قبلی بزارین روو Number و خاصیت num هم بزارین روو Short text


حله مرحله اول انجام شد. حالا بریم توو برنامه نویسی:

ویژوال استادیو رو آتیش کنین. خب ما اینجا نیاز به ۲ تا فرم داریم

 یکی فرم main  که فرم اصلی و پنل ما‌ محسوب میشه. و یه فرم دیگه. که میخوایم ازش هم برای ویرایش مشخصات مخاطب. هم برای نمایش مشخصات مخاطب استفاده کنیم که نمایش عشقیه اصلا میتونین قرار ندین چون با ویرایش فرقی نداره. خب بریم سراغ‌ فرم main.  تولباکس های زیر رو ادد کنین توو فرم مین:

- یه دونه دیتاگرید ویو DataGreadView 

- سه تا دونه باتن button‌‌‌‌ ‌(که یکیش‌ برای افزودن مخاطب‌ به دیتابیسه یکیش هم برای ویرایش اطلاعات اون مخاطبه و یکیش‌ هم برای نمایش که فرقی با ویرایش نداره و یکی هم برای حذف مخاطب)

دو تا تکست باکس textbox‌‌ (یکیش‌ برای جست و جو توو دیتابیس‌‌ براساس نام و یکیش هم براساس نام خانوادگی)

- دو تا هم لیبل‌ label برای تکست باکس


خب‌ حالا بریم سراغ‌ فرم ۲ . تولباکس های زیر رو توو‌ فرم ۲‌ ادد کنین:


- چهار تا تکست باکس 

- به همراه چهار تا لیبل برای هرکدام

- یه دانه هم باتن کوشولو


خب، ویژگی Modifiers تکست باکس ها رو برابر با Public قرار بدین چون میخوایم توو فرم مین باهاشون ارتباط بگیریم

خب‌ فرم هایمان آمادس‌‌. حالا باید‌ یه کلاس ادد کنین 

یه کلاس جدید ادد کنین تا هم از طریقش به دیتاییس کانکت شیم هم پیغام هامونو تووش‌ جاساز کنیم.

اسم کلاس رو هم بزارین همون class1 بمونه حالا باز عشقیه هرکی هرچی دوز داره

خب کارهای دیزاین میزاین و اینا تمومه و دیتابیس رو هم که طراحی کردیم فقط میمونه کد نویسی که توو پست بعدی بهتون میگم.

خسته نباشید


پیروز باد ایران

نظر (۷)

سلام ویروس جان میخوام یک کدی بنویسم که من اطلاعاتمو تو سی شارژ توی اکسس ذخیره کردم خب فک کن 10 ردیف از 1 تا 10 خب ؟ الان 2 حذف شد میخوام بعد از 10 وقتی دوباره جدیدو زدم و اینبار نامبر رو 2 زدم این دو بره بعد از 1 جای همون دو رو بگیره ولی الان اینطوریه که وقتی بعد از 10 عدد 2 رو ذخیره میکنی بعد 10 میندازه

Virus32 32 Attacker ‌ :
این پست رو فقط واس تو نوشتم که بتونی باهاش توو سی شارژ شماره ردیف بزنی D:

سلام خدمت همگی کابران سایت ویروس جان عزیز
شاید کسانی هستند که برای اولین باز از برنامه اکسس استفاده میکنند
منم گفتم یه کامنت بزارم شاید کمکتون کنه
از تیم ویروس جان عزیز عذرخواهی میکنیم
خب دوستان چندتا داده فیلدها در برنامه اکسس رو بهتون میگم با ذکر کارایی که انجام میده

Short Text = این نوع داده ترکیبی از حروف و ارقام هست حداکثر255نویسه در این نوع فیلد امکان پذیر است

-------------------------------------------------------------------------------

Long Text = این نوع داده ترکیبی از حروف و ارقام هست و حداکثر 1GB نویسه را در خود ذخیره میکند

-----------------------------------------------------------------------------

Number = فقط اعداد را ذخیره میکند 1،2،4،8،16 بایت

------------------------------------------------------------------------------

Date/Time = داده های مربوط به زمان تاریخ میلادی را ذخیره میکند

-----------------------------------------------------------------------------

Currency = مقادیر پولی را ذخیره میکند

---------------------------------------------------------------------------

AutoNumber =عددی که به صورت خودکار افزایش میابد .در هنگام ایجاد رکورد جدید  اکسس به طور خودکار عدد صحیح منحصر به فردی را به فیلدی بااین نوع داده تخصیص میدهد که با افزایش رکورد ها هربار یک واحد به آن اضافه میشود

----------------------------------------------------------------------------

Yes/No = این نوع داده میتواند مقادیر منطقی Yes/No یا True/False را ذخیره کند

----------------------------------------------------------------------------

OLE Object = این نوع داده میتوند صدا ، ویدیو ، عکس و نمودار را ذخیره کند

--------------------------------------------------------------------------

Hyperlink  = این نوع داده ، پیوند به یک صفحه اینترنتی میپردازد

--------------------------------------------------------------------------

Attachment  =فیلد خاصی بااین نوع داده به شما امکان میدهد که پرونده های خارجی را به پایگاه داده اکسس ضمیمه کنیم

-------------------------------------------------------------------------

Lookup Wizard = داده های را از یک صفحه فهرست ویا سایر جداول نمایش میدهد

---------------------------------------------------------------------------

 

امیدوارم به دردتون بخوره هرچند ارزشی ندارم بنده

موفق باشین

یاعلی

Virus32 ولم کنید (: :
مرسی از شما

سلام داداچ!

پرچمت همیشه بالا

من با سی شارپ یک دفترچه تلفن دارم که از sql server 2016 استفاده کردم:)

چطوری کاری کنم که روی دستگاه هایی کهsql  ندارن هم اجرا بشه؟یا فایل sql هم بدم باز اجرا نمیشه؟

Virus32 Ax0o 32 :
سلام SqlServer رو با خود برنامتون نصب کنید روی سیستم طرف
مثل نرم افزار هلو و..

سلام 

حجم خیلی زیاد نمیشه؟

ممنون سعی ام رو میکنم

تولد وب ویروس 32 رو به همه عزیزان تبریک عرض میکنم

7 ساله شدن وب استاد بزرگوارمون ویروس32 رو تبریک عرض میکنم

البته که 2 ماه گذشته هیی

Virus32 Ax0o 32 :
بعله عزیز فهمیدیم :|

دیگه گفتم جار بزنم تو وب که قشنگ خوشحال بشیم

مگه چند تا از این وبلاگ های عالی داریم تو دنیا؟😍😍😍😍

Virus32 Virus 32 :
:) ♥

سلام و وقت بخیر .

با توقع زیاد........

لطفا با linq  هم بگذارید ممنون

Virus32 Virus 32 :
سلام
حتما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی