فراموش کردن رمز بایوس :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

قرار دادن رمز بایوس برای بالا بردن امنیت سیستم روش خوبیه

ولی ممکنه این رمز هم مثل بقیه رمزها فراموش بشه

در صورت فراموش شدن این رمز کارهای معمولی که انجام میدن بردن سیستم به تعمیرات رایانه و یا تماس گرفتن با کمپانی سازنده است

در این پست تمام روش هایی که برای شکستن رمز بایوس و یا پاک کردنش استفاده میشه رو مینویسم

این پست رو بخاطر دوست عزیزم دراکولا ثبت میکنم

باشد که رستگار شویم 😇😆

شکستن رمز بایوس در کل چهار روش داره

۱ رست کردن رمز توسط رمزهای پیش فرض

۲ پاک کردن رمز توسط نرم افزارها

۳ رست کردن به کمک جامپر های بایوس

۴ رست کردن به کمک باتری سی موس

اخطار : در این روش ها ممکنه بعضی از اطلاعاتتون پاک شه

ممکنه سخت افزار هم آسیب ببینه

پس قبل از شروع تا جایی که میتونید مشکل رو از شرکت مربوطه جویا شید

اگه جوابی نگرفتین با دقت مراحل رو طی کنید


 ۱ رست کردن رمز به کمک رمزهای پیش فرض

به کمک رمز پیش فرض بایوس خود میتونید رمز رو تغییر بدین

رمزهای پیش فرض انواع مدل های بایوس

award

AWARD_SW

dell

Dell

VOBIS & IBM

merlin

Biostar

Biostar

Compaq

Compaq

IWill

iwill

Jetway

spooml

Siemens

SKY_FOX

Toshiba

TOSHIBA BIOS

IBM

APTIVA BIOS

به بزرگی و کوچکی حروف دقت کنید

اگه مدل بایوستون اینجا نبود برام کامنت کنید قرار بدم


 ۲ پاک کردن رمز توسط نرم افزار

یکی از بهترین نرم افزارهایی که برای این کار وجود داره برنامه hirens boot CD هستش که شما میتونید این برنامه رو از اینجا دانلود کنید

روش استفاده از این برنامه

ابتدا این برنامه رو تو سی دی یا فلش بریزید

بعد بوت سیستم رو روی فلش یا سی دی قرار بدین

با فشار دادن F6 یا F9 یا F10 یا ..... هر دکمه ای که کیبوردتون شما رو به بوت میرسونه

بوت مورد نظرتون رو انتخاب کنید

در صفحه جدید Dos Programs رو انتخاب کنید

سپس گزینه ۹-Next رو انتخاب کنی

در صفحه بعد گزینه BIOS\CMOS Tools را انتخاب کنید

در صفحه جدید BIOS Cracker 5.0 رو انتخاب کنید


بعد از انتخاب این گزینه سیستم از شما چند تا سوال میپرسه که شما کافیه فقط رو دکمه اینتر فشار بدین

که در نهایت با صفحه زیر رو برو میشین

اینجا هم برای آخرین بار اینتر بزنید تا رمز بایوز لپ تاپ یا سیستمتون رست شه

یکبار رستارت بدین و به تنظیمات بایوس برین ببینید چند چندیم 😉


 ۳ رست کردن به کمک جامپرها

اون اخطاری که بالا گفتم به خاطر این قسمت بود

ما اگه جامپرهای سی موس رو بهم متصل کنیم رمز بایوس پاک میشه

روش سختی نیست ولی برای کسانی که از سخت افزار زیاد سر در نمیارن ممکنه گیج کننده باشه

۰ سیستم رو خاموش کنید

۱ پوشش پشتی لپ تاپ یا درب سمت چپی کیس رو باز کنید

۲ جامپر هارو از روی مادر بورد پیدا کنید 

اکثرا کنار رم ها یا باتری سی موس قرار دارن

جامپرها به شکل زیر هستن

۳ این دوتا رو با یه تیکه سیم یا یه جسم رسانا به مدت بیست ثانیه بهم وصل کنید

من اکثرا با نوک کارد یا پیچ گوشتی این کارو میکنم 😇

دقت کنید مادر بوردتون خراشیده نشه 

بعد از اتمام کار سیستم رو جمع کرده روشنش کنید

برین تنظیمات بایوز و حالت پیشفرض رو ست کنید براش


 ۴ رست کردن رمز بایوز به کمک خارج کردن باتری سی موس

تمام تنظیمات بایوس تو حافظه به کمک باتری سی موس تغذیه میشه

اگه بهش باتری نرسه میمیره 😆

در این روش هم 

۰ سیستم رو خاموش کنید و تمام  کابل ها رو جدا کنید 

۱ پوشش ها رو باز کنید و باتری سی موس رو پیدا کنید

دقت کنید اگه نمیتونید باتری سی موس لپ تاپتون رو پیدا کنید از دفترچه یا فیلم راهنمای لپ تاپ کمک بگیرید 

و یا فیلم آموزشش تو سایت های ویدئویی(مانند youtube) پیدا میشه

۲ باتری سی موس رو جدا کنید

۳ قسمت مثبت و منفی جای باتری رو برای پنج ثانیه بهم وصل کنید

۴ باتری رو بزارید سرجاش

سیستم رو روشن کنید و ......

    ۲۸۹۶ نمایش

نظر (۱۴)

سلام ویروسی عزیز دوست قدیمی
میدونم ک منو یادت نیست ولی فدا سرت :)
باز اومدم ی کوچولو اذیتت کنم ;)
دنبال یه اموزش میگردم ک مال کپی کردن فایل از طریق فلش بود که کد هایی رو که مینوشتی روی فلش کپی میکردی و بعد از اتصال فلش به سیستم مورد نظر فایل هایی که بهش دستور داده بودیم رو کپی میکرد روی فلشمون
ولی هر چی میگردم نیست :(
میشه ادرسشو بهم بدی ؟ یا اگه برش داشتی توی یاهو بهم بدی ؟
Virus32 Virus 32 :
سلام داداش
اتفاقا من دنبالت بودم 
حتی واسه پیدا کردنت جایزه هم گذاشتم :)
ایمیلت رو چک کن :)
اون پست هم اینجاست
نیومدی ک :( دارم میرم خوابگاه نیستما
Virus32 LORD 32 LORD 32 :
یاهو ندارم
جیمیلت رو چک کن
سلام ویروس جان اول ی تشکر جانانه از وبلاگت ون
دوما اگه امکانش هست ک امیدوارم باشه
میشه ی سر بیای جیمیلمم ی کار خصوصی دارم باهات
اگه امکانش باشه خیلی خیلی ازت ممنون میشم چون واقعا کارم گیره
Virus32 Virus 32 :
سلام عزیز
ایمیل بفرست میرم چک میکنم داش
با اسم سبحان ارسال کن
سلام
روز مرررررررررد مبارک😂😜
سیستمم رو برا اینکه راحت باشم و سریع لود بشه و چون هر روزم باهاش کار دارم رو حالت sleep میذارم, الان چن بار هستش ک میبینم خودش روشن میشه یه بار نصفه شب , یه بار عصر و... مشکل از چیه؟؟
اینم بگم ک از اون موقع ک جریان خلاصی از F1 هارو گفتم باتری بایوسش رو عوض نکردم.ممکنه از باتری بایوس باشه؟؟
Virus32 Virus 32 :
سلام دوست قدیمی
ممنون
نه از باتری بایوز نیست
احتمال میدم ماوس و کیبوردتون هردو پورت هاشون USB هستن
اگه اینطوره به خاطر نوسانات ایجاد شده تو سیستمون هست (این مشکل و مشکلات مشابه این تابستونا بیشتر دیده میشن)
بهتره لاقل یکی از پورت هاتون PS2  باشه
من احتمال میدم یکی از سخت افزارهاتون طی نوسانات ایجاد شده به طور خودکار به کار میوفتن
پیشنهادم اینه که موقتا یکی از سخت افزارهاتون رو غیر فعال کنید (ماوس یا کیبورد) به نظر خودتون هرکدوم مشکوک بود همونو غیر فعال کنید
البته فقط موقعی که سیستم تو حالت اسلیپ هست غیر فعال میشن
برای غیر فعال کردن ماوس برای حالت اسلیپ مسیر زیر رو برین :
Control panel / Mouse / Hardware / Properties / Change Settings / Power Management
تو صفحه باز شده تیک گزینه دوم رو بردارین
Allow this device to wake the computer is enabled.
بعد هم که OK ....
برای غیر فعال کردن کیبورد برای این حالت :
Control panel / Keyboard / Hardware / Properties / Change Settings / Power Management
باز هم مشابه همون مسیر و همون کارها رو باید انجام بدین
امیدوارم با این ترفند مشکل حل بشه
ولی در کل به نظر من مشکل از متصل بودن چند یو اس بی به مادربورد هست
یکی از کارهایی که بالا گفتم رو انجام بدین اگه درست نشد بازم خبر بدین چاره ی دیگه ای پیدا میکنیم
حواستون باشه هر دو رو غیر فعال نکنید!!!
ویروسی
چی شده بابا ؟
چرا ی هو از همه جا غیبت زد ؟
این چ کاری بود کردی تو اخه ؟
حداقل میگفتی چ خبره شاید ی کاری میتونستیم بکنیم
کی بهت زنگ بزنم ؟
Virus32 Virus 32 :
بیخیال داشی
خسته شدم دیگه :)
سلام ویروس جان
دادا ی سوال دارم
این فایل هرز $Recycle Bin
و system volom information چیه
وچطور باید حذفش کرد
2-به نظر خودت بخترین انتی ویروس موجود چیه؟(قوی ترین)
Virus32 Virus 32 :
سلام عزیز
این دوتا فایل های خود ویندوز هستن و نباید حذف بشن!!
قوی ترین آنتی ویروس هم مکافی باید باشد
سلام جناب ویروس
داداش می خواستم بگم توروخدا یه پست جدید خودت بزار قربونت برم
و یه سوال هم داشتم
چطوری تو سی شارپ ایمیل بفرستم ؟؟؟
Virus32 Virus 32 :
سلام
چشم عزیز
برای ارسال ایمیل این پست رو بخون
عاغا مشکل حلید
ممنون داداش
سلام
جواب نظر منو نمیدین؟؟
اون سوالم ک درمورد گذاشتن سیستمم در حالت sleep و روشن شدن خودکار سیستمم در زمانهای مختلف
Virus32 Virus 32 :
سلام
ببخشید دیر شد :)
خخخخخ اگ دوتاشون رو غیر فعال کنم واااااااااااااای😂
اشکال نداره منتظر میمونم
موس و کیبوردم دوتاشون ps2 هستن , فقد وای فای و بلوتوثم USB هستن ک با توضیحاتی ک دادین فک میکنم از این دوتا باشه.🤔
ولی موقع sleep وای فای رو خاموش میکنم و در مورد بلوتوثم هیچ دستگاهی بلوتوثش فعال نیستش!!
یه چیز دیگه ..اینک قبلا این مشکل نبود الان یه مدتیه ایطوری شده😔😔
سلام ✋
مشکلم برطرف شد
همون طور ک گفتین از USBهام بود 😋
الان دوسری هستش ک موقع sleep کردن بلوتوث و وای فای رو از کیس میکشم دیگ خودکار سیستمم از sleep بیرون نمیاد.
ممنونم بازم مث همیشه مشکلمو برطرف کردین🙏
سلام داداش خوبی؟
من از کاربرای قدیمی اینجام ولی خیلی کم نظر میذارم...
یه خواهش دارم لطفا از زبون برنامه نویسی پایتون هم مطلب بذار...
اگه این کار رو انجام بدی ممنونت میشم...
فدات....
Virus32 Virus 32 :
سلام عزیز
وقت کافی گیر بیارم درباره اش اندک دانشی که دارم رو منتشر میکنم :)

سلام

ایسوس رو میزاری برام؟

ممنون

Virus32 32 Attacker ‌ :
سلام، منظورم مدل بایوسه نه مادربرد، روش دور زدن لپ تاب و اینا فرق داره، اینجا بگرد ببین روش های زیادی گفته، ببین کدومش برات جواب میده.

من خواستم روش 2 رو برم اما تا رمز رو نزنم هیچ دکمه ای کار نمیکنه.

Virus32 32 Attacker ‌ :
این مشکل برای منم بعضا پیش میومد، یه بار فیش کیبوردت رو قطع و وصل کن ببین میشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی