باگ SS7 در تلگرام و واتس اپ :: V i R u s Ʒ²

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

V i R u s Ʒ²

هک و امنیت

Virus 32

💢 دوستانم بی دفاع و دشمنانم بی جواب نخواهند ماند 💢

-->
آخرین نظرات
  • ۲۲ مرداد ۰۲، ۰۰:۳۴ - Sami
    مرسی
  • ۱۴ مرداد ۰۲، ۱۴:۴۶ - farhad
    salam

تلگرام و واتس اپ هر دو با داشتن قابلیت پیام رسانی رمزنگاری شده به طور پیش فرض، جز امن ترین اپلیکیشن های ارتباطی میان کاربران اینترنت محسوب می شوند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی امنیت این دو اپلیکیشن را به خطر بیندازند؛ مشکلاتی که ممکن است از خود اپ نبوده و عوامل دیگری آنها را به وجود آورده باشند.

یکی از این مشکلات، باگ های موجود در (SS7 (Signaling System 7 هستند؛ شبکه جهانی اپراتورهای موبایل که مثل یک هاب مرکزی برای برقراری ارتباط میان کل دنیا عمل می کند.

سالهاست که همگان به نقص های امنیتی و آسیب پذیری SS7 واقف هستند، از دولت ها گرفته تا شبکه های مخابراتی و صد البته هکرها. متأسفانه مشکل آسیب پذیری امنیتی SS7 مشکلی نیست که به سادگی بتوان آن را رفع کرد، به همین خاطر هکرها و افراد سودجو می توانند از این رخنه برای نفوذ به اپلیکیشن های چت امنی همچون تلگرام و واتس اپ استفاده کنند.

در ادامه دو ویدئو مشاهده می کنید که هکرها چگونه می توانند از طریق باگ SS7، حساب های کاربری کاربران واتس اپ و تلگرام را به سرقت ببرند:

دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

از منظر تئوری، پیام رسان های رمزنگاری شده نسبت به هکرها نفوذناپذیر هستند، چرا که کلید رمزگشایی پیغام ها فقط در دست شما یا طرف مکالمه تان است. در صورتی که هکر بتواند در حین مکالمه میان دو طرف به آن نفوذ کند (که به این شیوه حمله «مرد میانی» می گویند) هم چیزی بیشتر از نوشته هایی ناخوانا یا غیر قابل رمزگشایی عایدش نخواهد شد.

در ویدئوهایی که مشاهده کردید، هکرها به سیستم رمزنگاری دو اپلیکیشن حمله نمی کنند، بلکه از آسیب پذیری امنیتی SS7 برای نفوذ بهره می گیرند. آنها با فریب دادن اپراتور مخابراتی، کاری می کنند که سیستم تصور کند شماره تلفن هکر همان شماره قربانی است. از اینجا به بعد، حمله کننده می تواند با شماره قربانی یک حساب کاربری واتس اپ یا تلگرام جدید ساخته و کد پیامکی ثبت نام و دسترسی به اپلیکیشن را از همین طریق دریافت کند.

حالا هکر کنترل کامل حساب کاربری را در دست گرفته و می تواند به ارسال و دریافت پیام از طریق این دو اپ اقدام کند. این موضوع برای کاربران می تواند خطری جدی محسوب شود، چرا که شخص هکر با انجام این کار عملا در سرورهای تلگرام و واتس اپ به عنوان صاحب اصلی حساب کاربری شناخته خواهد شد، بدون آنکه تلاشی برای شکستن پروتوکل های رمزنگاری دو اپلیکیشن کرده باشد.

چرا نمی توان مشکل آسیب پذیری امنیتی SS7 را رفع کرد؟

SS7 شبکه ای جهانی از اپراتورهای مخابراتی است، بدین معنا که هیچ کدام از آنها مالک آن نبوده و حق مدیریت بر آن را ندارند. هر گونه تغییری هم که بخواهد در آن صورت بگیرد هم نیازمند رسیدن به توافقی جهانی است. بنابراین مشکلات SS7 زمانی رفع می شود که یک شخص یا یک گروه برای مدیریت و نظارت بر آن انتخاب گردد.

در غیر این صورت، مشکلات این شبکه جهانی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. یک تئوری که در این زمینه مطرح می شود این است که سازمان های جاسوسی کشورهای مختلف مانع بزرگی برای رفع این مشکلات هستند. بدیهی است که کلون کردن تلفن های هوشمند بدون نیاز به شکستن الگوریتم رمزنگاری اپلیکیشن های پیام رسان گزینه بسیار مناسبی برای سازمان هایی همچون CIA و NSA برای نفوذ به حریم شخصی کاربران محسوب می شود.

فیلم هک تلگرام توسط باگ SS7

فیلم هک واتس اپ توسط باگ SS7

اما فعلا برای مقابله با این روش شما عزیزان باید رمز 2 مرحله ای را دراکانت های خود فعال کنید تا باگ در سرور ها فیکس شود . 

نظر (۴)

سلام این لینکا که واردش میشم بعد هم رد تبلیغات را میزنم هیچی نشون نمیده که فقط خود مرور گر میگه ایا ا ادرس مطمئن هستید و..... از اینجور چیزا
Virus32 DęЯǞqΦЦlǞ .. :
سلام
فیلم ها تو سایت یوتیوب قرار داره و سایت یوتیوب فیلتر هسته باید از فیلتر شکن استفاده کنی
داداش سلام.

آموزشش رو نمیتونین بزارین؟؟؟
Virus32 DęЯǞqΦЦlǞ .. :
سلام

کار هر کسی نیس ک بتونه هک کنه باید تجهیزات سخت افزاری هم داشته باشیم تا اونجای ک خبر دارم...

سلام 

میگم داداش این کدای ویروس واتساپ چیه بعضیا میزنن واتساپ هنگ میکنه؟؟

لطفا میشه توضیح بدین

Virus32 MicRoB 32 :
سلام مجدد البته الان این کامنتتو دیدم یه مورد دیگه هم یادم اومد

یه سری پیام هایی هستن که اکثرا کاراکتر های عجیب و غریبی دارن، اون پیام ها رو وقتی توی چت تلگرام، واتساپ و... میبینی و میرسی به اون پیام گوشی لگ میشه و بسته به پردازنده و قدرتش گوشی یه هنگ ریزی میکنه

اونا یه سری پیام هایی هستن که تعداد خیلی خیلی زیادی کاراکتر دارن(می تونی کپیش کنی و توی یه ویرایشگر متن ببری و تعداد کلمه هاشو ببینی) و وقتی گوشی به اون پیام میرسه وقتی میخواد پردازشش کنه یه کمی طول میکشه وبرای همین گوشی لگ میشه

اون پیام ها رو اگه جایی دیدی و دوست نداشتی گوشیت لگ بشه میتونی پاکشون کنی تا دفعه های بعدی که داشتی توی پیام ها میچرخیدی و دوباره دیدیشون گوشیت لگ نشه

سلام ، میشه یه توضیح بدی کا چطکر ازین پروتوکل استفاده کنم؟ تجهزیات دارم ، ولی نمیدونم چطور وارد ss7  بشم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی